niedziela, 28 stycznia 2018

FIGURKOWY KARNAWAŁ BLOGOWY 41: 10 Grobowych Skarbów

Witam wszystkich (mam nadzieje wielu nowych) na moim blogu, jako że pierwszy raz wystartowałem (a mam nadzieję że dobrze to zrobiłem, w sensie kliknięcia zgłoszenia itp) w figurkowym karnawale blogowym.

Tematem był skarb i jak widzę sporo osób podeszło do tego dość konwencjonalnie w ramach settingu czy modelarki. Ja powiem czym są prawdziwe skarby gier bitewnych  i w ogóle figurek:

BISTAMI !!

Tak, bitsy to szare złoto gier bitewnych.

Chyba sami to rozumiecie.
Jeden Bits tak dobry że nie istnieje model godny żeby go zmarnować na niego.
Jeden Bits tak pieniężny że nawet najpaskudniejszy model zmieni w cacuszko.
Jeden Bits tak przemyślany że tak naprawdę rozwiązuje sprawy wysiwygu
Jeden Bits by rządzić nimi wszystkimi i w ciemności związać.

Ja jednego nie mam, Ale prastarzy królowie Drachenwaldu zostali obdarzeni 10cioma bitsami mocy i teraz wszystkie tu opiszę (będą ponumerowane)
(oczywiście to nie są TE bitsy, bo TE są w kasie pancernej, są to mierne imitacje bądź odpowiedniki z podobnych grup i podgatunków bitsowych)


1. chaosowe sztandary. zbieram je i kolekcjonuje, nigdy nie wiadomo kiedy będę potrzebował albo miał ochotę zrobić pełen oddział renegatów CSM chaosu niepodzielnego. i dorobić im tam jakiś wyjebany freehand. albo może się przydadzą do renegackiej milicji do command squadu jako sztnadarowy ? nigdy nie wiadomo, a zawsze chciałem mieć jakiś zajebiście pokonwertowany i zrobiony oddział chaosu. tak pije tu mocno do eternal hunt (podziwiam gościa)

2. podobnie jak 1 aczkolwiek nada się do ozdabiania pojazdów i doklejania gdziekolwiek, a pojazdu renegackie trzeba obchaosić. a to nie może być byle bits który każdy ma na pęczki, to musi być coś wyjątkowego czego nikt nie ma i nikt nie będzie mógł od razu skojarzyć z jakiego to zestawu :D

3. dodatki stylistyczne do ozdabiania lojalistów.
Ile razy mieliście box zwyklaków a tak naprawdę potrzebowaliście tylko kilku zwykłch a reszta to sierżantów do oddziałów albo z tych zwykłych chcecie zrobić weteranów, albo potrzebujecie nóżek i korpusików ( to jest to czego zawsze brakuje zbieraczowi SM, daj mi nóżki a ja ci dam space marine :P) do trzymania broni specjalnej, a jak broń specjalna to i wojownik musi być jakiś specjalny.
No to zbieramy te skarby żeby potem go jakoś ładnie poozdabiać. A trzeba mieć ich dużo i to duuuuużo różnorodnych, a bo to nie zawsze pasuje:a bo nie ma miejsca, a bo nie wchodzi, a bo go nie widać a bo nie da się go przymocować. Albo nie pasuje stylistycznie, zbyt drapieżny, zbyt omkły za mało grimdarkowy, trzeba mieć i przebierać w tym jak Kobieta w dodatkach do ubioru (czy ta bransoletka pasuje mi do koloru butów ? ) Takie bitsy to dla mnie skarb i zawsze żal mi jakiegoś użyć. A bo nie wiadomo czy nagle nie będe potrzebował zrobić jakiegoś wypaisonego kapitana kompanii po którym będzie widać że to nie byle kto.
Raz zgubiłem bits kapitana SM z tymi sznurkami na torsie i musiałem je dolepiać z GSu. Wyszło ok, ale to nie to samo. po pomalowaniu figurki bits się znalazł -_-`

4. Rzadkie bronie
nigdy nie wiadomo czym nas zaskoczy GW i co teraz będzie Elo a co będzie Chapać dzidę.
Pamiętam jak melta była złotem. w ogóle cokolwiek co by miało końcówkę melty było mega bo obcinają ją i doklejając do jakiegoś boltera już robimy z niego meltę. może nie najpiękniejszą ale wysiwyg się zgadza ! Potem gravy były takim złotem.
Dlatego bronie różne warto mieć na zapas. a nóż kiedyś plazma pistole przestną obsysać ?

5. Kupne bitsy z innych firm.
Jest dużo firm produkujących upiększające bitsy do gier GW. Tutaj na przykładzie płaszcz ze smoczych łusek. Miałem ich 5. a szkoda mi wszystkie od razu zużyć. No bo wiecie z jednej strony są ładne ale z drugiej muszą być wyjątkowe i jak za dużo modeli je będzie miało to stracą sswoją wyjątkowość :D

6. podpada pod kategorię 4. ale równocześnie jest mechanicznym bitsem który pasuje do wszystkiego ( zarówno imperialnego jak i chaośnickiego) no może tyranidom i eldarom średnio by siedział :P
i jak nie chcesz mieć tej broni to zawsze można dokleić lufę od melty ( mówiłem !) i mieć melta cutter do jakiegoś inżyniera. Ablo zrobić super iron handoswego kapitana z taką łapką doczepioną do plecaka a w swojej ręce normalnej będzie trzymał miecz a w drugiej obciętą głowę wroga ( ma wysiwyg bo wszystkie bronie a zarazem lans bo obcięta głowa)

7. miecz
Miecze, topory, pałki i energetyczne cepy to zawsze ważna rzecz, podobnie jak z brońmi do walki.
Nigdy nie wiadomo co tym razem będzie mocne. Ja sprzedając bitsy ( jedna z najgorszych decyzji życia, obok zmiany płci na chłopca) zostawiłem sobie kilkanaście toporków żeby podorabiać swoim ( czasy 7mej edycji czy może 6stej nawet ) teraz miecz czy topór to już nie jest taka oczywista sprawa, więc może dobrze że nie konwertowałem. Jest jak jest, trochę takich trochę takich,
Poza tym rule of cool, ktoś bardziej cywilizowane będzie trzymał miecz, dzikus z Fenris wygląda lepiej z toporem :D a renegatowi dam śliczną buławę zdobioną czaszkami i runami :D

8. zmutowane głowy / głowy dla kogoś ważnego.
Powód podobny jak w rzadkich broniach, ozdobnikach i sztandarach. żal Ci użyć bo te głowy są tak wyjątkowe ( na zdjęciu akurat niekoniecznie :P ) że muszą być użyte tylko jako ostateczne rozwiązanie kwestii konwersji.  Poza tym nigdy nie wiadomo czy nie najdzie Cię ochota na zrobienie oddziału renegatów wprawdzie podległych innemu Bogu, ale za to
a.) będą wyzwaniem modelarskim i pomalujesz ich tak jak jeszcze nigdy nikogo nie malowałeś
b.) będą wyzwaniem konwersji, i pokonwertujesz ich jak jeszcze nikogo nigdy nie konwertowałeś
c.) dostali OP zasady i teraz bez conajmniej 2 takich oddziałów nie wychodzi się z domu

9. Mutacje !!
mutacje znowu podpadają do wyszczególnienia jakiegoś modelu, wszak to dar od Bogów! Do upiększenia już istniejących nudnych wzorów lub to co lubie najbardziej do udawania WYSIWYGU :D jest taka łapka z kolcami od posystów CSM i równie dobrze może robić za lightning clawa ( kolce/szpony ) power fista ( jest wielka i masywna) jak i za zwykłą broń ( ot goła ręka :P) kocham taką uniwersalność.
Niestety przydają mi się takie konwersje wtedy kiedy sklejąc jakiś model z bitsów okaże się że nie mam lewej/prawej łapki i musze zastepować ją mutacją.
Pod tą samą grupę podpadają imperialne łapki pokazujące palcem, trzymające granata bądź auspex.

10. PRAWDZIWY SKARB.
Tak, to jest prawdziwy skarb. bits ostateczny. Jest przepiękny i wyjątkowy i nie mam pojęcia na co go użyć bo żaden model nie będzie na to godzien !
chciałem najpierw dokleić go do ręki konsyliarza i zrobić z niego kapłana sanguiniusa, ale stwierdziłem że kielich za ładny.
Potem chciałem go dać w miejsce sztandaru na Uświęconym Dreadnoughcie, znowu, dred nie godzien.
Chciałem przeciąć go na pół i dwie połówki jako płaskorzeźby niby wkomponować w drzwi land raidera, ( tak inspirowałem się tym:  https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcvDVYrXW0dVMaJjHD7sC-0G5P_Xb-MeJZIZ1xcDwzhPUSNXQBmw ) znowu, pojazd niegodzien
Więc póki co artefakt czeka na to aż pojawi się model godzien go unieść.
Rozważałem przez chwilę zrobić z niego cel misji, po prostu leżący na marmurowej podłodze z rozlaną krwią.

tzw. onorabl menszyns:

 płonący szczur na podstawce !!
ten bits jest świetny ! nie wiem do czego można go użyć ale kurwa PŁONĄCY SZCZUR !!
tak samo świetne są pojedyńcze nurglingi, a to pokazujący gołą dupę a to w hełmie a to wygłupiający się ! geniusz ! zawsze pięknie przyozdobią waszych Lordów Nurgla :D

To było by na tyle jeśli chodzi o skarby. Mam nadzieję że wywiązałem się z zadania :D

5 komentarzy:

  1. Dobry bits, to... dobry bits. A dobrych bitsów, jak kosztowności, nigdy za wiele. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam bitsy, dobrze, że nie ja jeden :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna kolekcja. A rozważania na temat przydatności bitsów w dopakowywaniu figurek nie są mi obce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bitsy to szare złoto gier bitewnych." - bardzo trafne sformułowanie!

    Życzę wielu udanych konwersji z użyciem tych oraz innych bitsów, a ponadto dziękuję za udział w FKB!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witamy na karnawałowym pokładzie:) Dobry, ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń