sobota, 26 lipca 2014

o wilku słów kilka

Witajcie
Strasznie mi głupio że nie pisałem nic wcześniej ale jak mówiłem nie miałem dostępu do kompa.
Posty na GV waliłem z komórki a nowy wpis na bloga ciężko z telefonu tak zrobić.
Tak czy siak brałem udział w przygotowywaniu parku rozrywki Rosenau ( albo Gross Rosen, jakoś tak ) koło Głuchołaz. Bardzo fajnie to wszystko wygląda, w następnym poście wrzucę kilka zdjęć i filmików. Wszystkich serdecznie tam zapraszam. zwłaszcza z dziećmi, bo dorośli szybko mogą się znudzić. A że ja jestem trochę duże dziecko to aż tak bardzo się nie nudziłem.
Potem dopadło mnie coś co się nazywa "real life" i po raz enty uważam że bezpieczniej ( chociaż nie znaczy ciekawiej ) mi było w wyimaginowanym ( niestety ) 41 millenium, gdzie wszystko było proste, ( każdy po niewłaściwej stronie karabinu laserowego jest wrogiem ) nie chce pisać nic więcej bo ktoś kogo mogło by to dotyczyć może to przeczytać.

Ale jak już mówiłem czas napisać coś o wilkach :)
Którę wg. traileru:
powinny dzisiaj dostać jakiś pre order. ale cholera ich tam wie. ( chyba że chodziło tylko o 1 model, ale to szkoda.. wszak co z resztą codexu :( ? )
sam trailer fajny, na pewno lepszy niż ten od Leśnych Elfów z Warhammera fantasy. Domyślam się że ilustracje tutaj pokazane to wąskie kadry z nowej okładki dexu, pierwszego do 7mej edycji, jeśli tak to miodzio, bo kreska świetna. Podziwiam.
Najpierw to co już wiadomo, wg strony GW.
Czyli nowy "latacz" do armi Kosmicznych Wilków.
No i pierwsze JAK TO LATACZ ? wszak Leman Russ kazał chodzić po ziemi a nie latać !
no ale mamy 7mą edycję i każdy kto lata wygrywa, więc żeby wilki nie były tak do tyłu z mocą armii też dostały latacza. Może i Wilczy Lordowie są prości i hołdują tradycyjnym wartościom z Fenris ale na pewno nie są głupcami i jeżeli Strategia wymaga użycia jednostek latających na pewno ich użyją.
No i co się rzuca w oczy ?
Ten model jest naprawdę fajny :) taka połówka Cestusa jak to podsumowali, albo inaczej psi pysk ( ale to akurat dobre skojarzenie ) Ale naprawdę ładny, już słyszałem kilku waniliowych płaczków którzy oddali by Stormravena za to cudo. Ja również zaliczam się do miłośników wizualnego piękna tego modelu. Jeszcze tylko kminie jak to pokonwertować żeby pasowały mi do mojego zakony Krwawych Smoków ( np. spiłowac głowy wilków i dać Paszcze smoka po bokach ) jakieś łuski, błoniaste skrzydła ? ale bez przegięć. Weźmie się kilka salamandrowych ozdób i będzie spox :)
Już się nie mogę doczekać aż się do niego dorwę, wymiękne z konwersją i oddam gajowemu ( słyszysz ziom, to o tobie :P ) do wiecznego niezrobienia :p ( chociaż okej, kilka rzeczy udało mu się skończyć )
No a jak jego zasady ?
Skóra zdjęta ze stormravena, podobny koszt, armour value ( chociaż chyba nawet lepiej bo ponoć ma 12 też na dupce, nie pamiętam jak SR ) , ceramite plating i PotMS.
do tego bronie jak widać. linkowana laska, linkowane boltery, rakietki stormstrike ( S7 ap 3 albo 4 Heavy3 bodaj ) taki autos. a może plackiem wali. No standardowy wargear Astartes, ale to dobrze :)
do tego nowy rodzaj broni hellfrost ( ma specjalna zasadę hellfrost czyli kto dostanie wounda zdaje test siły albo kolejna rana leci ) taka zamrażarka i cholera dobrze że ją dodali bo sam już funowsko chciałem dodawać takie coś, bardzo mi brakowało do SW takiej karabinowej pizgawicy, na plus.
a staty ? S6 ap3 placek, hellfrost albo skupiony strzał S8 ap1, hellfrost, tylko zasięg mizerny bo 23"
wersja większa tego działa ma duży placek a w wersji skupionek ma dodatkowo zasadę lanca.

Pojazdów też są 2 rodzaje:
pierwszy jest FA, ma PotMS i Ceramit, laski, boltery i małą zamrażarkę 16 miejsc i assault vehicle

2 ga wersja jest HS, ma PotMS i Ceramit, jest droższa ma rakietki, boltery i dużą zamrażarkę. Natomiast ma 6 miejsc i nie jest assault vehicle.

no ja już wiem które warianty będę brał a wy :) ?

oczywiście jak widzicie na zdjęciu GW oferuje nam już modny zestaw latających wilków za raptem dwa i pół tysiąca polskich nowych złotych.. co to dla nas prawda XD ?

co do reszty dexu wg. ploteczek blood claws potanieją do 13 pkt i zamiast tej swojej zasady berserk charge i headstrong dostaną po prostu rage. no w sumie wtedy będzie można zacząć o nich myśleć. ale ja bym i tak ich dawał po 12 pkt. :P

GH mają zostać w takiej samej cenie ale zabierają im chainsword ( czyli mają już tylko 1 atak ) nie ma 2 darmowej broni na dyszkę i sztandar jest już teraz ponoć znerfiony mocno.
Szkoda z tą bronią dodatkową i już kij z zasadami może dalej będą grywalni all in all ale mam z40stu GH posklejanych różnie ( a to pistolet i miecz, a to bolter i miecz a to bolter i pistolet a to coś tam ) i jak GW myśli że będę im teraz odrywał łapki to .. to ..to !!!
to ma rację :(
chociaż fajnie jakby można było zrobić jak u CSM ( na zasadzie maja bolter i pisolet ale mogą to bolter zamienic za piłomiecz albo dokupić takowy za 1pkt. dla mnie było by okej wtedy ).
Co do reszty zasad, ujednolicenie Wolf guardów. już teraz nie będziemy mieć wielkiego entry z którego można zrobić co tylko się zechce, a gotowe wpisy, wolf guard termies albo PA wolf guards. Na pewno to jakoś obniży ich koszt, ( no sorry ale 63 pkt obecnie za młotkowego to lekkie zgięcie :/ )
tak samo nie ma już zasady leaders of the pack a po prostu wolf guard jest upgrade char. niczym sierżant weteran w zakonach codexowych. Mi to wszystko pasuje.
Szkoda tylko że nie słychać żadnych informacji o nowych unitach. ( aż się prosi o wielki come back 13 kompanii Wulfen :) ) no ale co można było by dowalić ? fenrisian rampagers ? Ice Wolf Veterains of Destruction czy Fenrisvolk Pioneers ? no bez jaj... wyjdzie nam to bokiem jak dinozaury w CSM :P
lepiej żeby nic na siłę chyba nie dawali a skupili się na zbalansowaniu tego co jest.
obecny dex cierpi na trochę zerojedynkowość, czyli że niektóre oddziały są mega wypaśne ( no.. były :P ) a niektóre ( w zasadzie niestety większość ) to patykiem nikt ich nawet nie dotknie ( swiftclaws anyone ? lol )
Trzymam kciuki za Wojowników z Fenris! i modlę się do Wszechojca o pomyślność w bitwie i balans w zasadach. For the Allfather !! Wor the wolf time !!!

Na razie tyle. do sklikania w przyszłości.
O byłbym zapomniał. wybywam na wakację i następnego posta dopiero w sierpniu walna. Więc zapiszcie sobie żeby 3 sierpnia odświeżyć mojego bloga
papa


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza