środa, 27 listopada 2013

Chaos Daemons - rozważania HQ

Cześć

z góry przepraszam że długo nie pisałem, ale niestety tak się sprawy potoczyły.
Teraz mam nadzieję że postaram się powrócić do dawnego rytmu post na 3-4 dni.
( więc kolejny w niedzielę, wcześniej nie będę miał jak, ale postaram się czymś was zaskoczyć ;) )



Dzisiaj kontynuując wątek Demonów w 40k, postaram się opisać ich sekcję HQ
może kogoś to zainteresuje, czy to zwolenników Mrocznych potęg czy ich zagorzałych tępicieli.
Opiszę też mocne i słabe strony każdego wyboru.

W HQ mamy do wyboru jakby to powiedzieć, 2 wersje, albo grubasy ( jednostki z zasadą MC )
albo Heraldów ( pomniejsi posłańcy )
Najfajniejszą rzeczą tutaj jest to, że jeżeli armia Demonów to twój primary detachment
( pierwszorzędny wybór ) możesz wziąć do 4 heraldów na 1 slot HQ. czyli tak naprawdę granie na grubasach nie wyklucza brania heraldów, jeszcze też z jednego powodu nie wyklucza, ale o nim później napiszę.

na początek Monstrualne Kreatury i Demony z Wyższego Kręgu.

Bloodthirster
w Cenie Land Raidera mamy bydlaka ze statami zaczynającymi się od 10
Co sprawia że space marines biją go na 5 a on prawie wszystko inne bije na 3+
BS 10 to tak naprawdę twin linked strzelanie na 2+
pozostałe staty również wykokszone
standardowo każdy z greater daemons ma T6 i 5W, thirster nie jest tu wyjątkiem
6 ataków i i9 czyni z niego niezły malakser który prawie zawsze uderzy pierwszy ( o ile nie bije w teren, nie ma granatów, więc tak szarża w teren na jakiś mega wypakowany oddział może trochę boleć, bo bloodthirster uderzy ostatni ale na szczęście nie zdarza się to często )
niestety S tylko 6 ( w szarży 7 ) nie można już jej normalnie zboostować tak jak w poprzednim dexie ( unholly might ) więc nie instantuje z bazy marianów, ale w tej edycji można robić smash atacks, co przy 6 atakach nie jest takie złe :).
Najfajniejsze że z bazy na sejwa 3+ a nie tylko bazowego demonicznego inva 5+
dzięki temu możemy pozwolić sobie zamiast 2 x greater gift dać mu exalted ( książka, portal ) i mamy wyporną platformę do boostowania książką oddziałów, najlepiej tez khorne`owych psów :D
ma też bat khorne`a ( takie o strzelanie na 12 cali ale ap2 więc zawsze coś ) i toporek robiący instanty na 6, co jak walczy z jakimiś grubasami jest całkiem syte, i to nie jest force weapon, nie ma od tego testu, po prostu na 6 instanty :D
Niestety jak przystało na Awatara Boga gardzącego magią, nie używa psioniki, co trochę szkoda bo fajnie jakby się jeszcze bardziej zboostował, przeklął wrogów, czy pobłogosławił swój oddział.
więc nie mamy z niego żadnych buffów.
Kolejna ciekawostka, ( ale to tyczy się wszystkich greater daemons ) thirster sprawia że daemon prince ( też HQ ) z piętnem khorne`a wykupionym brane są ze slotu Heavy a nie HQ. czyli tym posobem możemy miec thirstera, 3 demony i 4 heraldów khorne`a :D


+ do close combatu nie ma lepszego koksa, wymaxowane staty
+ sejw 3+ z bazy, nie trzeba tak liczyć na wylosowanie go sobie z darów
+ lata

- nie czaruje
- nie ma granatów
- akurat daemon prince z mark of Khorne którego dostajemy w HS jakimś super wyborem nie jest ( tak samo nie czaruje, staty ma jak każdy DP a za byciem posłańcem Boga Wojny dostaje chyba tylko rage i kontrszarżę

Great Unclean One
za niecałe 200 pkt mamy grubasa ( dosłownie :P ) z T7 z bazy ! i 6W
który też całkiem zacnie się bije, dlatego że ma poison, co w połączeniu z dużą siłą sprawie że w większości wypadków zabija na 2+ z przerzutem tych kostek które pokazały 1. czasem to daje lepszy efekt niż thirster nawet :P mimo mniejszego WS ( 6, ale jak dla mnie wystarczy )
niestety nie lata :( i jest diablo wolny
( slow and purposefull to teraz "dar nurgla" :/ ) co sprawia że trzeba go teleportować na polę bitwy, bo nie oszukujmy się, inczaj nigdzie nie dojdzie :(  aha, i nie może robić szarży wtórnej (sweeping advance ) co jest trochę bolesne, nie ma nic gorszego niż oddział który przegrał z nami walkę wręcz, uciekł, przegrupował się i zanim zdążymy zdrapać strupa wystrzeliwuje nam przyjacielską salwę z karabinó plazmowych na zaropiały ryj :(na pocieszenie powiem że jako psionik może brać moce z biomancji co przy dobrym wylosowaniu mocy ( a nie jest tak jak w dexie CSM że musi wziąć chociaż jedną z dyscypliny swojego patrona, czyli może wziąć wszystko z biomancji ) sprawia że na jedną turę zrobi się z niego niezabijalny kloc z T10 XD to uczucie kiedy lascanon rani was na 5+ :D
Ma też granaty, niestety inicjatywę już "tylko" 4. szału nie ma, ale przynamniej uderzy przed gwardzistami, orkami itp ;)
Jako demon Boga Zarazy ma też zasadę shrouded, co jak dobrze się nim ruszasz sprawia że nie dość że masz dużo W i dużego T to jeszcze cover na 3+
Demony Nurgla w HS nie są złe, niestety nie gonią, ale dobrze i umiejętnie prowadzone poruszają się w "wiecznym coverze 3+ albo i lepiej :P " co zwiększa ich przeżywalność..

+ poison
+granaty
+ moce z biomancji robiące z niego potworka z T10 ;)

- nie lata
- slow and purposefull



na dzisiaj tyle,
jutro postaram się dopisac resztę :)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza