piątek, 21 kwietnia 2017

największe barachło 40k rozdział II

Cześć

dzisiaj mały dodatek (nazwał bym to DLCkiem jakbym był wydawcą gier :P ) rozdział drugi w tell tale czy po prostu kolejny wpis traktujący o tym samym temacie.
Wpis na blogu wywołał ciekawą dyskusję (just as planed) na GLORIA VICTIS o badziewności sprzętu
dla zarejestrowanych użyszkodników do poczytania tu: http://wh40k.pl/showthread.php?tid=29831

dzięki burzy mózgów (brzmi makabrycznie, bo w świecie 40k można było by ten zwrot potraktować dosłownie, taki warpstorm tyle że pada mózgami :P no i czaszkami, nie zapominać o czaszkach ! )
udało nam się wybrać kolejne przedmioty do listy
jak się okazało pistolet plazmowy to istny geniusz technologii i po prostu game breaking wargear !

pozostali finaliści z krótkim opisem (o co mnie poproszono)






COMBAT SHIELD: 
wprawdzie za bodaj 5 pkt, ale dający POTĘŻNĄ nienaruszalną ochronę (potocznie zwaną invem ) na 6, nie, nie na 6+ (no bo więcej niż 6 na kości 6 ściennej nie rzucisz chyba że jesteś awatarem Tzeentcha :P ) tak, masz 1/6 szansy że dany test Ci się powiedzie, to już podchodzi pod statystyki totolotkowe w tego typu grze, a na dodatek zabiera Ci jedną rękę (a jak wiemy z przykładu plasma pistola jednoręczność jest w cenie :P ) szkoda że takie gówniane bo model z taką tarcza wygląda kapitalnie :)

HUNTER KILLER MISSLE 
jednostrzałowa (raz na grę) rakieta na pojazdach o statystykach..well, rakiety przeciwpancernej, fajnie że ma nieograniczony zsięg, ale znowu, jak masz to na czołgu to raczej strzelasz z innych broni i z rakiety już nie możesz, jak z transportera to masz w dupie strzelanie i mkniesz szybko jak wiatr.
A na dodatek dzięki mechanice obecnych edycji z armour piercing 3 nie uda ci się rozwalić pojazdu na hita, więc, bardzo bezużyteczny. Jakby chociaż nie wymagało line of sight (jak rakiety zdalnie sterowane TAU ) to może...
ponoć w 30k grywalne, ale tam jest inna meta :P

ARMORIUM CHERUB
Za 5pkt raz na grę na jednym modelu przerzut trafienia, wow, jeden model, raz na grę. aha i to nie że każdy model, można to dokupić tylko do drużyny ciężkiego wsparcia.
fajnie że sam cherubinek ma osobny model i jest słodziaszny, aczkowliek bezużyteczny.
Chociaż, swego czasu ludzie płacili (w tym i ja) 300pkt za przerzut kości co turę, no tak ale to była każda kość i co turę, i zamontowana nie na cherubinku ale na Wywyższonym Demonie Tzeentcha :P ale tak.. głównie o przerzut chodziło


POWER LANCE
Za opis niech posłuży że nawet tegie głowy nie do końca wiedzą jak ona działa (mimo że jest jednym z 4 BAZOWYCH rodzajów broni energetycznej obok, miecza, topora i buławy) dodaje siłę w szarż i tylko w szarży, po co masz dodawać sobie siłę w szarży jak możesz wziąć "macki" (mace) i walić z większą siłą zawsze :)
jeżeli nigdy nie widziałeś na stole rough ridersów to nigdy nie widziałeś power lancy (wprawdzie oni mają coś troszeczkę innego no ale dzida to dzida, składa się z przeddzidzia śróddzidzia i zadzidzia, tak wiem brodaty dowcip :p)
raz Toster wystawił/kminił Khornowych wybrańców z lancami, no że niby szarża i w ogóle, niech się nie wypiera bo mam print screen tej rozpiski :P
tak czy siak równie często spotykane jak 18letnie dziewice.

TORMENTOR GRENADE LAUNCHER
Czyli coś z szafy mrocznych eldarów. 24" granatnik z małym blastem z siła 1 (tak, żebyśmy przypadkiem tym nic nie zabili) i zasadą Solufright, czyli trafiony unit musi zdać morale i dostaje tyle tub o ile oczek nie zdał. no tylko że haczyk nie działa na modele FEARLESS ( 50% tego do czego chcieli byśmy strzelać) i AND THEY SHALL KNOW NO FEAR ( czyli 49% pozostałych space marines ) 1% to jak zniesie ci wybuch na swoje własne wojsko i trafisz sam siebie.
A NAWET jeśli kogoś trafisz to morale z reguł operuję na poziomie 9 (czasem 8 czy 10) więc też przeciwnik musi się postarać żeby tego nie zdać. Kurwa jak te morale zdawało się chociaż na 3 kościach...

LIQUIFIER GUN
Znowu Mroczni Eldarzy, kapitalny miotacz palącego kwasu z morderczą siła 3 (tak żebyśmy przypadkiem jakiegoś pojazdu na tylni pancerz przy rzucie kością na 6 nie uszkodzili, siła 3 wyklucza taką opcję ) i przebiciem pancerza k6, tak, losowym, jak rzucisz 1 to zajebiście, kasujesz pancerze. Jak rzucisz 5 albo 6 to masz absolutnie posysowy miotacz, chyba najgorszy w grze.
krótko mówiąc RNG załatwił ta broń :p
ja oba dark eldarskie przedmioty daję wysoko w crapowatości !

MINDSHACKLE SCARABS
Teraz coś nekrońskiego co pokazuje jak bardzo meta zmienną jest.
Kiedyś ten przedmiot był w opór zajebisty, przy niezdanym teście morale dany model bił po swoim oddziale (i wyobraź sobie że miałeś chujowy rzut na jakimś masakratorze z obstawą, nagle ta obstawa szybko topniała :P ) a jak nie miał nikogo bił w siebie (bardzo to bolało Daemon Princów)
teraz przedmiot sprawia że w pojedynku przeciwnik musi zdać test strachu na 3 kościach. Strach obniża nam na 1 turę weapon skill do 1. już koniec, żadnych ran, żadnych tub, żadnego zmiejszenia szybkości, ilości, ataków, czy wytrzymałości, nic, przeciwnik w większości wypadków bije tak samo, czasem my go lepiej trafiamy nie na 4+ tylko na 3+ (ale nie lepiej) ale to zależy. jak bazowo mieliśmy od niego wyższy Weapon Skill to ten przedmiot jest turbo gównany bo NIC nam nie daje praktycznie.

ICHOR BLOOD
wchodzimy w dział Chaos space marines.. i chyba tu już dłużej zostaniemy, bo mają całą spiżarkę gówna :D
ichor blood jest moim faworytem obok combat shieldów i liquifier gunów. GENIUSZ!
wykupujesz to na modelu, i jak ten model dostanie nieobroniona ranę w walce wręcz to jednostka która ją zadała dostaje bułę z siłą TRZY! i przebiciem pancerza 4! za każdą ranę którą zadała.
o japierdole. słowa klucze i już mnie mózg boli
tylko w walce wręcz,
musisz zgarnąć ranę (co bardzo często kończy się po prostu śmiercią)
Siła 3 (czyli musisz jeszcze rzucić i zranić, a motory których teraz na stole pełno ranisz na 6!)
przebicie pancerza 4 (czyli nie przebijasz żadnego znaczącego się pancerza)
jedyna opcja to dać to na na wielo woundowym lordzie chaosu który będzie się bił (i przegrywał) ze stadami pieszych eldarskich dire avengerów i nie wiem.. szturmowców gwardyjskich do walki wręcz ? coś takiego istnieje.
dla mnie top całego zestawienia ! geniusz ! te 5 punktów to już bym wolał oddać przeciwnikowi niż ponieść wstyd że to wykupiłem.

CHAINAXE
Tak, ryczące topory berserkerów khorne`a mają swoje zasady, i są bezużyteczne. dobrze że organizatorzy turniejów to zauważyli i nie kazali odrywać wszystkim modelom toporków i doklejać mieczy... słowo klucz AP4 tak, dostają "potężne" AP4 i jeszcze muszą za to płacić. śmiech, chyba że planujesz bić się z bandami zwiadowców space marines :P

WARPFLAME GARGOYLES
Jedna z kilku najbardziej gównianych zasad w całej 40k teraz do dokupienia na broni na twoich pojazdach ! zawsze chciałeś palić duszę wrogów a nie tylko ich ciała ? teraz możesz to zrobić ! zadzwoń pod 777 -CHAOS i zamów gargulce (zestaw nie zawiera łańcuchów do montażu)
Podsumowując, soulblaze na broni pojazdów za który musisz płacić (doul blaze przypominam jest słaby, upierdliwy i komplikującey grę, jak zadasz ranę kładziesz przy unicie marker że im siędusza pali i na początku tury przeciwnika rzucasz k6, na 4+ dalej się pali i dostają k3 rany z S4 wow.. więcej zachodu i pamiętania niż to warte, mówię z doświadczenia bo przerabiałem to z demonami które mają to z bazy PRAWIE ZAWSZE KŁADŁEM NA TO LACHĘ)

ICON OF FLAME & ICON OF DESPAIR
nie zgadniecie co daje wam icon of flame?
Soulblaze na oddziale waszych chaos space marines, tak na ich bolterach.
A co daje icon of despair ? dany oddziałpowoduje fear !
ps. zauważyliście że te 2 zasady w kategorii obsysowych przedmiotów pojawiają się nader często ?
przypadek ? nie sądzę...

WARPSWORD
Dalej chaos ale już demony
Myk jest taki że mamy soulgrindera https://www.games-workshop.com/resources/catalog/product/600x620/99129915013_SoulgrinderNEW02.jpg  któremu możemu zamiast tego szpona zamontować ten mieczyk https://www.games-workshop.com/resources/catalog/product/600x620/99129915013_SoulgrinderNEW01.jpg
i jeszcze za niego zapłącić
i teraz tak, szpon ma S10 i przebicie pancerza2.
miecz ma siłę 6 i przebicie pancerza 3 (to gorzej) ALE może przerzucić jedną nieudaną kość na zranienie, jedną, nie wszystkie, jedną.
hmmm.. prosta matematyka mówi mi że chyba dostajemy GORSZE staty...
chyba że jest jakiś srogi myk którego nie znam (ps. nie ma)

CYBORK BODY
stawkę zamykają orkowie.
CybORK body to ulepszenie dające feel no pain na 6. tak, na 6 nie na 6+
skargi i zażalenia wysyłać na adres combat shielda :P

GIFTFINDA
jeden stacjonarny model orków ma balistic skill o 1 większy
stacjonarny, u orków
podziękował



To tyle na dzisiaj, wiem że lista jest niekompletna, ale wybrałem moim zdaniem najciekawsze.
reszta przedmiotów jest dyskusyjna, sytuacyjna, albo po prostu słaba (przypominam słaby przedmiot nie jest TOTALNIE BEZWARTOŚCIOWYM GÓWNEM!) albo np. w kombinacji z niektórymi rzeczami jest chujowa, (patrz piętno Tzeentcha, która daje inva na 6 czyli gówno ALE jak ktoś juz go ma (terminatorzy czy demony) podnosi go o 1 i to już jest spoko)
Albo zakrzywiam rzeczywistość i bardzo nie chcę tu wpisać tych rzeczy (daemonic possession które dalej twierdzę że ma zastosowanie na vindicator albo czymś co nie jest transporterem (zasada sprawia że demon który opętał pojazd ma szansę zjeść wkładkę ))
Ale myślę że lista jak na koniec edycji jak najbardziej konkretna,
Zobaczymy czy w nowej edycji ( to już czerwiec wg. plotek ) te same itemki dalej będą posysały :P
na wszelki wypadek mam mały woreczek pełen plasma pistoli XD

sajonara !

4 komentarze:

  1. Przecież combat shield nie zajmuje ręki??

    OdpowiedzUsuń
  2. ło jeeeenyyy
    kogo witam kogo goszczę :D


    hmmm. nie zajmuje ? przysiągł bym że tak, no ale eniłej ciężko modelowi dać jakąs inną broń jak ma mieć combat shield, bez skalpela się nie objedzie.
    tak czy siak jej to nie ratuje :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Chapter Champion przykładowo ma jeden bits w formie ręka+bp+combat shield.
    A dajmy na to w nowych assaultach combat shield ma formę bitsa naklejanego na przedramię.
    No nie ratuje, ale przynajmniej dalej fajnie wygląda i już tak nie boli jak ręki nie zajmuje.

    A tak w ogóle to witam się, owszem :)

    OdpowiedzUsuń